OVNieuws
ALV 2018 ALV 2018

Algemene Ledenvergadering 26 mei 2018

Dit jaar zal de Algemene Leden Vergadering van de KNVOV worden gehouden op zaterdag 26 mei 2018. Het bestuur heeft voor de ALV een passende locatie gevonden, te weten het Maritiem Museum Rotterdam.

Als bestuur willen wij tijdens deze vergadering met u van gedachten wisselen over de toekomst van onze vereniging. De afgelopen jaren hebben een gestadige terugloop van ons ledenbestand te zien gegeven. Ook moeten wij vaststellen dat de leeftijdsopbouw binnen het ledenbestand niet evenredig is, maar dat wij te maken hebben met vergrijzing. Tenslotte blijkt het animo om deel te nemen aan excursies terug te lopen. Wij hebben diverse partijen benaderd, met wisselend succes,  om te bezien of samenwerking tot de mogelijkheden behoort. Daarnaast bekijken wij of er mogelijkheden zijn om de vereniging voor jongeren aantrekkelijk te maken. Ik nodig u van harte uit om met ons in gesprek te gaan en als u ideeën hebt die vooral mee te nemen naar de vergadering.

Het programma van de ALV luidt als volgt:

10.00 uur: ontvangst met koffie op de entresol van het museum.

10.30 uur: aanvang van de ALV in de Verolmezaal.

12.30 uur: einde van de vergadering, aansluitend borrel.

12.45 uur: lunch.

13.45 uur: aanvang middagprogramma:

• Het deelnemende gezelschap wordt in tweeën gedeeld.
  • Eén groep begint met een rondleiding op deck 1 (topstukken van het museum en How We Ditched the Dutch).
  • De andere groep begint met een zelfstandig bezoek aan het Offshore Experience, vooraf gegaan door een korte introductie door een van de party managers.

14.45 uur: wissel van de groepen.

15.45 uur: afsluitende borrel op de entresol van het museum.

16.30 uur: einde van de bijeenkomst.

Het Maritiem Museum Rotterdam is gevestigd aan de Leuvehaven 1 te Rotterdam. Indien u in het bezit bent van een Museum Jaarkaart kunt u van deze kaart gebruik maken.

Bereikbaarheid:

• Openbaar vervoer:

Trams vanaf CS: lijn 8 richting Spangen, lijn 23 richting Beverwaard en lijn 25 richting Carnisselande
Bus: lijn 32 halte Westblaak
Metro: Station Beurs
Trein: Centraal station Rotterdam of station Blaak
Waterbus: Halte Erasmusbrug
Watertaxi: Halte Leuvehaven

• Met de auto:

Vanuit Den Haag via A13: Afslag Rotterdam Centrum. Volg Centrum, via de Schieweg, Schiekade en vervolgens Coolsingel. Het Maritiem Museum ligt op de kruising Blaak - Coolsingel.
Vanuit Dordrecht via A16: Volg Den Haag en neem de afslag Capelle aan den IJssel/Centrum. Volg Centrum. Ga rechts na het passeren van de Willemsbrug naar de Schiedamsedijk. Na 250 meter ligt het museum aan uw rechterhand.
Vanuit Gouda/Utrecht via A20: Volg Dordrecht via de A16 en neem afslag Centrum. Volg Centrum. Na het passeren van de Willemsbrug rechtsaf de Schiedamsedijk op. Na 250 meter ligt het museum aan uw rechterhand.

RSVP: voor 20 mei 2018 per email:  koning.np@gmail.com.

Algemene Ledenvergadering 26 mei 2018

Elektrisch varen de toekomst?
Ook de zware vrachtvaart gaat over op elektrisch. De Technische Universität Berlin ontwikkelt een elektrische duwboot,

Nieuwe schepen voor Doeksen
Rederij Doeksen laat twee nieuwe LNG veerboten bouwen.